Unseen Photo Fair: drie dagen walhalla fotoliefhebbers op Westergasterrein

Geplaatst in Kunst Kort en getagged met op door .

Andrés Gallego, Morning Sun 2022, Galerie Helder. Foto Unseen Photo Fair

Galerie Helder is komende dagen een van de zeventig deelnemers aan de twaalfde internationale  editie van de Unseen Photo Fair  op het Westergasterrein in Amsterdam. Aangevuld met tientallen uitgevers van fotoboeken hebben de galeries een overweldigend divers aanbod meegebracht. Volgens Unseen-directeur Roderick van der Lee  'een wereldwijde afspiegeling van het meest relevante medium van onze tijd'.

Door de hoge kwaliteit had Museumkijker ter illustratie bij dit bericht een luxueus keuzeprobleem, tevreden opgelost met 'Morning Sun' uit 2022 van Andrés Gallego (Galerie Helder, stand 31) en '20181' van Klaas Kloosterboer bij Ellen de Bruijne Projects (stand 56). Galerie AKINCI (stand 58) heeft - onder meer - intrigerend werk van melanie bonajo meegebracht. Onvertaalbaar: 'melanie bonajo (they, them, theirs) is an artist, filmmaker, sexological bodyworker, somatic sex coach and educator, cuddle workshop facilitator and activist.' De Blue Lotus Gallery (stand 36) is er met straatfoto's van Hong Kong uit de periode 1950-1960 van Ho Fan (1931-2016), ook bekend als de 'Cartier-Bresson van het Oosten'. In het Unseen-walhalla is er voor elk wat wils.

Klaas Kloosterboer, 20181, Ellen de Bruijne Projects, Foto Unseen Photo Fair

De openingstijden van de Unseen Photo Fair, van 20 tot en met 22 september:

vrijdag 20: 11.00 tot 21.00

zaterdag: 11.00 tot 19.00

zondag: 11.00 tot 19.00

Voor meer informatie

melanie bonajo, Schule der Liebenden 2004, full HD single channel video film with sound, 38.45 min. commissioned by HORA Theater Zürich (film still), foto Galerie AKINCI